نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2948
-
الف
+

چارلی چاپلین این بار در افغانستان

جوان افغانستانی در نقش کرکتر «چارلی چاپلین» سوژه‌های جامعه افغانستان را به تصویر می‌کشد.

جوان افغانستانی در نقش کرکتر «چارلی چاپلین» سوژه‌های جامعه افغانستان را به تصویر می‌کشد.

به گزارش آی فیلم 2 ، «محمدکریم اسیر» در نقش کرکتر چارلی چاپلین در تیاترهای خیابانی و برنامه‌های فرهنگی اشتراک می‌کند و سوژه‌ها و مشکلات جامعه افغانستان را به تصویر می‌کشد.

او دانش آموخته‌ی بخش هنرپیشگی فاکولته هنر‌های زیبای دانشگاه کابل است. چهار سال پیش مدرک دانش آموخته‌گی خود را گرفت و هنرپیشگی را به گونه‌ حرفه‌ای آموخته است.

«محمدکریم اسیر» در مورد این که چرا در میان هنرپیشه‌ها و کمدین‌های مشهور دنیا نقش «چارلی چاپلین» را اجرا می کند گفت: «در اصل انتخاب شخصیت «چارلی چاپلین» بر می‌گردد به زمانی که خورد بودم و کار‌های او را تعقیب می‌کردم و لذت می‌بردم.حس می‌کردم که «چارلی» حرفی برای گفتن دارد و درد‌های یک اجتماع را به تصویر می‌کشد.»

وی افزود :«بعد از این که به مکتب رفتم ، یک مضمون به نام تیاتر خواندم و با گذشت زمان این علاقه‌مندی بیشتر شد و حس کردم که می‌توانم یک هنرپیشه باشم. پس از این که در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه کابل وارد شدم ، انتخاب نقش «چارلی چاپلین» از همان جا آغاز شد. در اول تلاش کردم که در مورد «چارلی» بیشتر بخوانم و بیشتر بدانم تا نقش او را به خوبی اجرا کنم.»

به گفته‌ی اسیر مردم نقش آفرینی او را دوست دارند و وی را به عنوان «چارلی چاپلین افغانستان» می‌شناسند.

«اسیر» در مورد انتخاب سوژه‌ها و این که تیاتر خیابانی را چگونه آغاز کرد گفت: «ما در انتخاب سوژه‌ها تیمی کار می‌کنیم و معمولا سوژه‌هایی را انتخاب می‌کنیم که در اجتماع وجود دارد، مثل فرهنگ شهرنشینی، ریختن کثافات در جایی مشخص و غیره.

او می گوید ما این سوژه‌ها را گرد هم آوردیم و برای اولین بار کارمان از کلیپ‌های کوتاه به تیاتر خیابانی تبدیل شد.»

«چارلی چاپلین افغانستان» می‌گوید تنها تفاوت که نقش آفرینی او با «چارلی چاپلین» اصلی این است که او بیشتر سوژه‌های جامعه افغانستان را به تصویر می‌کشد و دوست دارد در قالب کمیدی نارسایی‌های جامعه را به تصویر بکشد.

«محمد کریم اسیر» در پیوند به استقبال مردم افغانستان از اجرای او گفت: «من وقتی داخل صحنه می‌شوم، در نخست استرس دارم که آیا مردم از اجرای نقش من راضی خواهند بود یا نه؛ اما همین که داخل صحنه می شوم، یک دنیا تشویق می‌کنند و از نگاه‌های مردم حس می‌کنم که مرا خیلی نزدیک با شخصیت اصلی «چارلی» می‌بینند.»

«محمد کریم اسیر» مصروف فعالیت در نهاد فرهنگی «پروانه» است و به گفته‌ی خودش در کنار اجرای نقش «چارلی چاپلین»، نمایش‌نامه‌های بزرگ‌ترین نویسنده‌های خارجی را نیز اجرا کرده است.

م ح/ ب م

نظر شما
ارسال نظر